''''

2016. április 30., szombat

Számok

Mindig mókásnak találom, hogy sosem tudom pontosan hány hetes is vagyok. Minden egyes orvosi vizsgálatnál változik a dolog.
Persze itt sem vagyok egy egyszerű eset.
Ha megkérdezik, mikor volt az utolsó mensim, és rávágom augusztus 18, rendszerint lecsúszik az orra a szemüveg. 
- Akkor - válaszolom széttárva karom.
- Akkor ezt hagyjuk - majd szünet 
- Mikor kezdődött a stimuláció? - hangzik a következő kérdés.
- Február 13.
- És a leszívás? 14 nap után ugye?
- 10. 
- Remek... - ekkor ilyenkor naptártekergetés, fejvakarás, és akkor egy kb.
Aztán mindig a méretek alapján mondják meg a tutit. Két hete 10,6, rá 10 napra 11,2, most csütörtökön 11,6.
Próbálom érteni, de nehéz.

Valójában mindegy, az a lényeg, hogy van, hogy szépen növekszik és egészséges. Most éppen jobban hasonlít egy UFÓra, mint egy papagájra.. Haladunk..

Aztán lassan jön a genetikai UH, amivel újabb kihívás elé néztem, mivel már két hét múlvára nem volt hely. Oké, kérdeztem, akkor mit is csináljak, előtte egy héttel korai, utána kettővel meg már késő, de könyörgöm, ha most mondták, hogy oké vagyok, mégis mikor jelentkezzek? Az első pozitív tesztnél?
Mondtam, oké, oldjuk meg valahogy, mert a vizsgálat kell és kész, én pedig most vagyok időben, nem akkor, mikor ők akarják..
Végül két részre osztottunk engem, vagyis három nappal korábban mégiscsak begyömöszöltek valahogy - célszerű olvasni valót vinni majd magammal, ezt már most vágom -, majd hat napra megcsinálják a P.tesztet is.

Nem kellett sokat tanakodnom magammal, hogy ne a hasbaszúrás mellett döntsek, nem akarok én véletlenül sem beleesni abba az 1%-ba, főleg, hogy a kortörténetemből fakadóan rendszerint beleestem azokba a bizonyos százalékokba...
Az ember ilyenkor már nem kockáztat, semmit. S valójában sosem fogom megérteni, ha egy vérvétel elegendő a különböző genetikai betegségek kiszűrésére, miért kényszerítik bele anyák, nők ezreit a bár ingyenes, mégis kockázatos és borzalmas lelki traumával járó magzatvízvételi próbára?! Mert ez az. Ott az esély, hogy nem sikerül. A magzatburok sérül, a bébi belenyúl a tűbe, s mindezt egy anyának végig kell néznie..

Már annak idején tudtam, nem fogom vállalni. Most már el sem gondolkodtam rajta, mert ahogy a Motyogi beszélni kezdett róla, azonnal ingatni kezdtem a fejem. Levágta, abba is hagyta.

Aztán átbeszéltük a gyógyszerek csökkentését, s végre örömmel konstatálom, fogy a napi mennyiség!


Ez már a csökkentett adag kérem, ne tessék elszőrnyűlködni, mutatok én majd különbet is, de ez kell és kész! Én pedig nem számolom, nem kérdezem, azt nézem, szép színesek, mégha a doboz retró hangulata, amit muszáj volt a kisebbről nagyobbra cserélnem, ront is az összképen!
Persze ezek jobbára vitaminok, igaz, van némi hormon is, de most már lassan, naponta leépítve csökkentem őket, elfogyni sosem fognak.

Az anyagi vonzatáról jobb nem is tenni említést, de kéthetente, mikor eljövök a gyógyszertárból, úgy nézek ki, mint a filmekben a nagy papírzacskóban bevásárló amerikaiak, amiből jelen esetben nem a bagett lóg ki, hanem egy-egy gyógyszeres doboz..

S mire napok után ennek a bejegyzésének a végére értem, jelentem 12.2 hetes vagyok, a pocak növekszik, a gyógyszeradag csökken, én pedig, nem! még nem hízok! :) igaz, a kajálás számomra új dimenziókba ért, de erről majd máskor :)) 









3 megjegyzés:

  1. szia Kedves Virág!
    A 122 hetes gondolom elírás :)
    Nekem volt ilyen hasbaszúrás, akkor még nem voltak alternatívák. Én is féltem. Érdekes módon nem fájt annyira, mint amennyire gondoltam, hogy fájni fog. Szerencsére minden rendben volt. De a baba aki még akkor inci-finci volt sebesen elúszott a legtávolabbi "sarokba". Olyan jól érzékelnek mindent.
    Szépen nő a pocid :)
    És a gyűrűd is szép :)
    Minden jót!
    Betty

    VálaszTörlés
  2. Szia Betty :)) nem is írtam eeeeeel..ott a pontocska a két kettes között :) amúgy valójában sokan nem is a fájdalomtól félnek, ez bennem fel sem merült, maga a vetélés lehetősége az, ami félelmet kelt, és valljuk be, hány olyat olvasni, hogy nincs semmi baja a gyermeknek a teszt alapján, aztán mégis, vagy fordítva. De nekem azzal van bajom, hogy ezt az egy százalékos vetélési esélyt is megadják az anyáknak, mikor más, kíméletesebb, biztonságosabb módszer!
    Persze most már nem kötelező, de valljuk be egy felelősségteljes anya, szülő nem kockáztat, inkább megcsináltatja... De ha nincs rá pénz, mert a másik nem olcsó, akkor csak ez a lehetőség marad.. :((
    Köszönöm :) igen, növekszünk :)) a gyűrűkre mostanában szoktam rá, hogy nem dolgozom a műhelyemben :))) puszillak, szép napot Neked is!!
    KisVirág

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. tényleg, már látom a pontocskát :)))
      Amikor nekem csinálták még 2% volt az esély a vetélésre. És más nem volt, vagy nem tudtam róla és nem is tájékoztattak a kórházban.
      Azt nem is hallottam, hogy még a teszt hibázhat is.
      Húúú, jó is, hogy nem hallottam.
      Én is féltem, két napig meg sem mozdultam szinte, csak feküdtem. És valamennyire biztos nem volt jó így sem, mert kicsit fájt a hasam.
      Szerencsére minden rendben volt, és még a csemete nemét is eltalálták, bár én rögtön éreztem, hogy fiúcska lesz. Ő nevet is már szinte rögtön kapott, hogy beköltözött hozzám :)
      Sok puszi és szép napot kívánok én is Neked :)

      Törlés